sobota, 16 sierpnia 2014

„Herbata ma gorzko-słodki smak, jak samo życie.”-ROOIBOS ZIELONY


Witamy Was wszystkich

Matko pogoda normalnie płata takie figle, że nie warto nic planować. Mieliśmy zrobić sobie wycieczkę do Krakowa ale pogoda Nas troszkę odstrasza.
Wczoraj do 17-stej było piękne bezchmurne niebo i słoneczko przygrzewało. Chodziliśmy z krótkim rękawem, byliśmy na placu zabaw i na rowerze z młodą. Wróciliśmy przed 17. Potem zrobiło się ciemno, nadeszła burza i ulewa. Dzisiaj też pogoda jest przeplatana. Trochę słońca a za godzinę czarne chmury, burza i ulewa.

W tym tygodniu przyszły dwie paczki obie to foldery i ulotki. Popisałam trochę wiadomości i się zdenerwowałam. Zainstalowałam sobie pocztę w telefonie i poginęły Mi ważne maile. Jak się loguję na komputerze foldery są puste a wiem, że były tam wiadomości. Kilka z Nich dotyczyło współprac.


Dzisiaj tak dla relaksu zapraszam na herbatkę.


„Jeśli jet ci zimno, herbata cię ogrzeje.
Jeśli jest ci gorąco, herbata cię ochłodzi.
Jeśli jesteś pobudzony, herbata cię uspokoi.”

Dzięki akcji na FB blogerki mogły otrzymać do przetestowanie dwie herbaty z czerwonokrzewu. ROOIBOS ZIELONY z trawą cytrynową i drugi z miętą. Muszę się przyznać, że zgłosiłam się ponieważ nie słyszałam wcześniej tej nazwy ROOIBOS. Ciekawość zwyciężyła i otrzymałam przesyłkę.

Dla Mnie najlepsza herbata to zwykła z cukrem i cytryną. Bardzo ciężko mi trafić na herbatę smakową która Mi zasmakuje. Próbowałam różnych herbat Saga ( jest kilka które nawet są dobre) a ostatnio od roku popijam z biedronki REMSEY EARL GREY z nutą cytryny.

Teraz trzymam w ręce pudełko z ROOIBOS.

Rooibos Zielony to naturalnie ususzone, niepoddane procesowi fermentacji listki czerwonokrzewu afrykańskiego. ROOIBOS ZIELONY nie uległ procesom utleniania, dzięki czemu zawiera ogromne ilości witamin, utleniania, dzięki czemu zawiera ogromne ilości witamin, minerałów i innych mikroelementów. Bogaty w antyutleniacze, nie zawiera kofeiny dlatego jest idealnym napojem dla dzieci i kobiet w ciąży



Trawa cytrynowa obok charakterystycznego świeżego, cytrusowego smaku znana jest ze swoich właściwości łagodzących i uspakajających.
Bogactwo naturalnych substancji zawartych w listkach ZIELONEGO ROOIBOSA w połączeniu ze smakiem TRAWY CYTRYNOWEJ to gwarancja niepowtarzalnych doznań smakowych.
Rooibos zielony z trawą cytrynową smakuje wyśmienicie podany zarówno na ciepło jak i na zimno. Jest to świetna baza do przygotowania orzeźwiających koktajli na upalne dni!

Mięta posiada znakomite właściwości dobroczynne, pozytywnie wpływa na organizm i jego zdrowie.
Połączenie delikatnego naturalnego smaku ROOIBOSA ZIELONEGO z intensywną i świeżą MIĘTĄ sprawiło, że herbata zyskała nowy wymiar smaku.




Pudełko zawiera 25 saszetek.
 Hermetyczne saszetki gwarantują trwały aromat i doskonały smak.

 Po otwarciu folii zachwycił Mnie zapach....










 Sposób przygotowania:
  • Zalać wrzątkiem. 
  • Zaparzać od 8 do 10 minut
  • Podawać na gorąco lub na zimno z lodem



Próbowałam obu na zimno i na ciepło.
Cytrynowa stała się od razu ulubioną. Ma delikatny smak. Nie czuć w Niej tylko smaku herbaty takiej zwykłej czarnej, jak często się zdarza w smakowych herbatach.
Bardzo przyjemnie się Ją pije i na zimno i na ciepło. Wieczorem dla relaksu lub do czytanej książki jest idealna.

Miętowa za to nie przypomina Mi mięty pitej do tej pory. Sam zapach przypomina jakieś zioła. Smak dla Mnie też jest taki mało miętowy, bardziej właśnie jakaś mieszanka ziół. Nie jest zła ale po spróbowaniu cytrynowej spodziewałam się czegoś lepszego po miętowej.


 Obie herbaty są do kupienia w sklepie Astra

Koszt to 3,90 

Do wyboru mamy jeszcze 
Herbata Rooibos Malina z Grapefruitem
 Herbata Rooibos Cytryna z Imbirem 




A tak na koniec kilka słów
ROOIBOS.. za co lubimy tą herbatę?
  • Czerwono krzew ma słodki i owocowy smak, ale nie zawiera cukru, dlatego do herbaty nie trzeba dodawać cukru. Swoją słodycz zawdzięcza przede wszystkim flawonoidom*.
  • Rooibos może być z powodzeniem spożywany jako napój na zimno. Zdrowa i bezkofeinowa alternatywa dla napojów typu cola.
  • Bogate źródło minerałów.
  • Trzy filiżanki herbaty rooibos pokrywają 1/3 dziennego zapotrzebowania na żelazo. Dlatego świetnie nadaje się ona jako napój dla wegetarian, których dieta pozbawiona mięsa, może prowadzić do niedoborów żelaza
  • W Afryce Południowej rooibos jest stosowany z wielkim powodzeniem przy zwalczaniu kolek u niemowląt. Herbata rooibos jest jednym z elementów wyprawki dla malucha przy wyjściu ze szpitala.
  • Rooibos ułatwia zasypianie dorosłym i dzieciom – obecne w herbacie flawonoidy łagodzą stres, a także wpływają relaksująco u odprężająco.
  • Herbata rooibos jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, które pomagają chronić organizm przed wolnymi rodnikami. (Wolne rodniki - przyspieszają starzenie się skóry i organizmu, jak również są przyczyną wielu chorób zwyrodnieniowych, jak np.: zaćma, zapalenie stawów, cukrzyca, stwardnienie rozsiane, choroby serca, immunologiczne, choroba Alzheimera czy nowotwory.)
* Flawonoidom przypisuje się najwięcej właściwości zdrowotnych i wykorzystuje się je do leczenia szeregu dolegliwości. Związki flawonowe mają działanie antyoksydacyjne. Przypisuje się im również działanie uodparniające, ułatwiają także przyswajanie witamin. Zapobiegają utlenianiu witaminy C, zwiększając tym samym jej skuteczność.


Dobranoc

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny

Jeśli masz ochotę napisz kilka słów

Chcesz obserwować zapraszam, będzie mi bardzo miło i na pewno odwiedzę Twojego bloga.

Życzę miłego dnia